Klachtenregeling
Overal waar mensen samenwerken, kan iets fout lopen. Ook op een school. Degenen die zich slachtoffer voelen van gedragingen of beslissingen van anderen, kunnen dat als een klacht beschouwen.
Onderling overleg
Heeft u een klacht over de dagelijkse gang van zaken in de school? Dan vertrouwen we erop dat die in onderling overleg tussen leerlingen, ouders, personeel en schoolleiding afgehandeld kan worden. Wij hechten veel waarde aan de mening van ouders en zien ouders als een belangrijke partner in de ontwikkeling van hun kind(eren).
Regeling
Heeft u een klacht die niet zomaar in onderling overleg besproken kan worden of bent u niet tevreden over de afhandeling? Als u nergens anders met uw klacht terecht kunt, kunt u een beroep doen op de klachtenregeling. De klachtenregeling zorgt voor een zorgvuldige behandeling van klachten, waarin het belang van de betrokkenen en ook het belang van de school (een veilig schoolklimaat) worden meegenomen.
De klachtenregeling verwijst naar:
- Eén of meerdere rechtstreeks benaderbare contactpersonen per school, die kunnen bemiddelen in een conflict of u kunnen doorverwijzen naar een externe en onafhankelijke vertrouwenspersoon. Op onze school is een vertrouwenspersoon aanwezig.
- Vertrouwenspersonen die functioneren als aanspreekpunt bij klachten en u eventueel kunnen doorverwijzen naar de Landelijke Klachtencommissie (LKC).
Deze vertrouwenspersonen zijn te bereiken via het bestuurskantoor van stichting Meerkring, 033-4799817 of info@meerkring.nl.
De klachtenregeling is te vinden op de website van Meerkring:
www.meerkring.nl.